Про міжнародний форум «Креативне місто», що пройшов у Кіровограді й до якого так довго й наполегливо готувалися, вже можна говорити як про факт, що відбувся. А про позитивні наслідки від його десятигодинної роботи ще можна помріяти. Головне, що перший крок на шляху до креативності вже зроблено, а дорогу, як відомо, здолає той, хто йде.
Певно, навіть ініціатори форуму голова Кіровоградської облдержадміністрації Сергій Ларін, перший заступник голови облради Олександр Шаталов та міський голова Олександр Саінсус (на знімку) не сподівалися на ті «відкриття» в царині пошуку бренду міста й області, що зроблені разом із гостями форуму. Нині, запевняють вони, Кіровоградщина відкрита для нових ідей і розвитку стратегії пошуку нових точок зростання регіону та створення дорожньої карти Кіровограда.
Спеціальний гість форуму британський експерт із розвитку територій Чарльз Лендрі наголосив на тому, як складно утримати молодих талановитих людей у невеликих містах (сьогодні майбутнє нації прагне жити в мегаполісах, де значно ширші горизонти для розвитку особистості). Ще донедавна люди спочатку обирали собі професію і лише потім — місце проживання, а нині все змінилося з точністю до навпаки.
Про стратегічне позиціювання як елемент розвитку міста розповів директор Центру соціальних досліджень СОФІЯ Володимир Лупацій. Кожне місто, і Кіровоград — не виняток, має знати, як воно співпрацюватиме з іншими містами. Зважаючи на його географічне положення, доповідач зосередився на питанні «Перебування в центрі — це прокляття чи місія для прориву?». В ситуації, коли 18 областей України є прикордонними, кіровоградцям неабияк треба потрудитися над тим, щоб якось упоратися зі своєю центровістю.
Чи не єдине, що може порятувати ситуацію, — це «конвертація креативного потенціалу в сектор креативних індустрій». Для цього треба лише побороти три кризи: ідентичності, суб’єктивності та перспективи. Скажімо, для боротьби з першою в області вже створена й діє програма «Центральний регіон-2015».
Заступник львівського міського голови Василь Косів поділився секретом, як негатив можна перетворити на позитив. Частково за цим принципом вибудовувався бренд Львова. Те, що сьогодні це місто відкрите для мільйонів туристів і що в ньому дедалі більше студентів прагнуть здобувати освіту, — не сталося водночас, над цим працювали, працюють і працюватимуть найкреативніші уми міста Лева.
Серед «брендпропозицій» прозвучали й ідеї найближчим часом повернути історичну назву Єлисаветград чи, скажімо, позиціонувати Кіровоград як столицю найкращих у світі жінок або столицю танцю».
Усі виступаючі видали «на-гора» чимало ідей, рецептів та власне технологій того, як перетворити Кіровоград на креативне місто. Тож залишається кіровоградським батькам міста й області узагальнити, вивчити все почуте і рухатися вперед. Як сказав у своєму заключному слові голова ОДА С. Ларін: «Мета — ніщо, рух — усе».
Кіровоградська область.
Фото автора.