Учора традиційно відзначали День взяття Києва. Так жартома автолюбителі називають ранки понеділків. Коли люди з усіх регіонів країни та приміських районів столиці повертаються до Києва: хто на роботу, хто на навчання. Щоправда, веселого тут не так і багато. Адже вже на під’їзді до міста автівки, автобуси, маршрутні таксі вистроюються в довжелезні черги. І це, хоч як дивно, незважаючи на погодні умови. Іноді, щоб переїхати з лівого берега Дніпра на правий, доводиться у пробках годинами простоювати. Водії іронізують: мовляв, швидше було б перепливти. По великій, постійно зростаючій кількості автотранспорту місто вирішило вдарити будівництвом нових мостів та реконструкцією вже наявних. Перші кроки у цій «війні проти машин» уже зроблено.
«Автомобілі, автомобілі, здається, все заполонили»
Кілька років уся країна стежила за будівництвом Дарницького залізнично-автомобільного мостового переходу. У народі більш відомого під назвою «міст Кірпи» (ініціатором його будівництва у 2004-му був тодішній міністр транспорту Георгій Кірпа). Хоч і поетапно, та ним таки поїхали і поїзди, і автомобілі. За проектом, пропускна спроможність мосту становить 60 тисяч автомобілів і 120 пар потягів на добу. Та одним мостом транспортну проблему Києва не розв’яжеш.
Ще один із проектів, який нині втілюють у життя, — будівництво Подільсько-Воскресенського мосту. Його почали зводити ще в минулому столітті. Роботи тривають і досі. Та, попри всі проблеми, з якими стикаються його будівельники на своєму шляху, нинішні очільники Києва планують уже найближчим часом відкрити і його. Вводити в експлуатацію збираються в кілька етапів — цього та наступного року. Як анонсується, щодоби цим переходом зможе користуватися близько 60 тисяч автівок.
Не «дожив» у своєму первозданному вигляді до півстолітнього ювілею міст імені Євгена Патона. У вересні минулого року почалося будівництво розв’язки у вигляді кільця на правому березі Дніпра біля цього мосту. Наразі рух ним обмежено. Тут на повну кипить робота. Очікується, що вже наприкінці січня відкриють звичний маршрут, без об’їзду, від мосту Патона на бульвар Дружби народів.
Після закінчення всіх запланованих робіт в’їзд на цей міст буде не впізнати. Принаймні так здається, дивлячись на проектні схеми.
— Це дуже цікавий і важливий об’єкт для міста. За нормативами, ми мали б його будувати близько двох років, але ми плануємо це зробити за сім місяців, — розповів під час виїзної наради голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов. Це, мовляв, стало можливим тільки завдяки підтримці уряду й самовідданій праці автодорівців. — Навіть за таких складних погодних умов роботи тривають. Не зупиняються вони ані на свята, ані на вихідні. Нині тут трудяться 350 робітників. Тож темпи будівництва у нас дуже динамічні та активні.
Між іншим, голова КМДА обіцяє подбати не тільки про темпи робіт, а й про їхню якість. Сьогодні в повному обсязі облаштовано опори двох шляхопроводів, ведуться роботи зі спорудження тунелів, іде реконструкція наявних та спорудження двох нових підземних пішохідних переходів.
Повністю ввести в експлуатацію цей об’єкт планують уже наприкінці березня цього року. Прогнозують, що пропускна спроможність на цій ділянці збільшиться щонайменше вдвічі.
«Візитівку столиці» капітально відремонтували
Щоправда, вирішила подбати влада не лише про киян на колесах, а й про піших городян. Після кількамісячної реконструкції у столиці відкрили Парковий пішохідний міст через Дніпро на Труханів острів. Капітального ремонту він не бачив уже давно. І ось, на 54-му році існування у нього таки вирішили вдихнути нове «життя».
— Цей міст збудовано ще 1957-го, і відтоді було проведено лише одну його реконструкцію, — розповідає голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов. — Тому, з точки зору безпеки експлуатації об’єкта, вже навіть не кажучи про його естетичний вигляд, ремонт був цілком закономірний.
Підтверджують слова чиновника і прості кияни. Ще влітку минулого року під час прогулянки цим мостом киянці Тетяні Іванків було не до любування рідним містом. Усі її думки були в полоні страху: «Зовні міст мав вигляд екстремального атракціону: іржавий бридкий монстр». Тепер його не впізнати. За вісім місяців відремонтовано практично все: від опор мосту до парапетів. Усе виконано за останнім «словом науки»: використано новітні лакофарбові системи, гідроізоляційний захист бетону тощо.
На все про все пішло понад 12 мільйонів гривень. Люди працювали у три зміни. Усі роботи проводили під пильним «контролю-ючим оком». Експерти стежили навіть за ступенем очистки металу та товщиною фарбування.
У найкращих традиціях цивілізованого світу на оновлений міст (усі матеріали та покриття) дали гарантію — мінімум 15 років.
— Пішохідний міст є візитівкою столиці, одним з улюблених місць киян і туристів. Очевидно, що його відвідуваність значно зросте під час Євро-2012. Тож тепер ми можемо бути цілком впевнені у надійності конструкції, — сказав Олександр Попов.
Найближчим часом міст ще мають оформити новим художнім і, що важливо, енергозберігаючим освітленням.
Працювати над мостами столичні чиновники обіцяють і надалі. Бажання та ентузіазм є, головне, щоб коштів у держави вистачило. Цього року, приміром, на це благе діло планується освоїти 1,5—2 мільярди гривень.
Такою після реконструкції буде транспортна розв’язка на правобережному в’їзді на міст Патона.
Під час виїзної наради О. Попов встиг і мости оглянути, і кращих робітників відзначити.
Останні приготування перед офіційним відкриттям Паркового пішохідного мосту.
Працювати доводиться за будь-якої погоди.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.
Інші фото з цієї події шукайте у фотомагазині на сайті golos.com.ua