Прочитав інформацію, що КМДА оголосила конкурс на залучення інвестора до облаштування 47 муніципальних підземних переходів, зокрема, найбільшого у столиці — на Майдані Незалежності.
Реконструюватимуть 23 із них у Шевченківському районі столиці та 24 — у Дніпровському. За повідомленням УНІАН, роботи тут обійдуться майже в 16 млн. грн. Щоправда, остаточна вартість проекту визначатиметься за результатом обстежень об’єктів замовниками та інвестором, а також за виконаними роботами.
Додам, що глава КМДА в одному зі своїх інтерв’ю на телеканалі «Київ» уже повідомляв про намір «передати» підземні переходи підприємцям. Як зрозумів я, аби узаконити в них нині незаконну торгівлю, оскільки виселити МАФи, які там «окопалися» міська влада не в змозі, бо її представники самі і є їхніми власниками. Факт, уже відомий городянам, правоохоронним та іншим органам, котрі покликані з цим явищем боротися. Тепер от новація — влаштувати базари в переходах, але вже на цілком законній підставі...
Ситуацію з підземними переходами важко назвати не лише нормальним явищем, а й таким, що пояснюється здоровим глуздом. Ідеться передовсім про ті, які з’єднуються зі станціями метрополітену або іншими транспортними вузлами сполучень. Оскільки вони споруджувалися здебільшого кілька десятиліть тому, коли пасажиропотік був у рази менший, то тепер стали загалом завузькими й затісними, а про години «пік» годі казати.
А додайте сюди ще начебто стихійну торгівлю і виходить те, що виходить: вузький коридор на станції метро «Дарниця» перетворився на базар не лише промислових товарів, а й на зоологічний, бо тут торгують усілякою дрібною живністю. Неможливо вже проштовхатися до турнікетів у підземних переходах до станції метро «Контрактова площа»: у кількаметровому за шириною просторі «підприємці» спорудили стаціонарні МАФи. А оскільки й цього їм замало, то попереду вони виставляють ще й прилавки. Тож перехожим тут уже не розминутися. Втім, про це знають усі, хто користується підземними переходами у Києві.
Найдивовижніше, що проти такого свавілля не заперечують фахівці з питань архітектури та містобудування, а також міська та районні СЕС, оскільки у переходах торгують не лише промисловими, а й продовольчими товарами.
Але передовсім запитання до керівників нашого міста, які вирішили узаконити торгівлю в переходах: «Коли зупинки громадського транспорту знову стануть зупинками, підземні переходи — переходами, залізничні вокзали — вокзалами, а не базарами?»
На знімку: у підземному переході до станції  метро «Святошин».
Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.