Безпрецедентний випадок: прихід зими не став несподіванкою для комунальників. «Ви можете самі бачити, що проблем майже не існує, — сказав під час учорашньої прес-конференції генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Георгій Глінський. — Щоденно на вулицях міста працює близько 300 одиниць техніки. Вже вивезено близько трьох сотень тонн снігу».
У тому, що цього року до приходу зими підготувалися не тільки в столиці, а й по всій країні, певен Олександр Ігнатенко, начальник Управління благоустрою територій та комунального обслуговування Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. За його даними, по всій країні було заготовлено близько одного мільйона тонн посипальних матеріалів та 16,5 тисячі одиниць техніки.
Запізнення справжньої зими дало можливість комунальникам не лише підтягнути хвости в підготовці до неї, а й зекономити. За підрахунками Георгія Глінського, йдеться про заощаджені мільйони гривень: «Економія складається із того, що та сіль, яку не буде використано цього року, автоматично перейде на наступний сезон. Крім того, не виходили на вулиці й снігопосипальні машини. А це — економія пального... Таким чином, можемо говорити, що на сьогодні маємо економію в 13—15 мільйонів».
А в майбутньому стандарти прибирання доріг можуть змінитися. Можливо, застосовуватимуться нові реагенти. Та все ж директор «Київатодору» вірить у «потенціал» звичного хлориду натрію чи не найбільше. Тим, хто скаржиться на зіпсовані сіллю взуття чи автомобілі, нагадує: коли мова йде про життя людей, про підметки ніхто не думає. До того ж переконує: ще один доказ на користь солі — її ціна: «Ми закупили 12 тонн нового матеріалу — хлориду магнію. Він також має властивості розтоплювання льоду. Будемо його випробовувати і дивитися, як він впливає на металеві конструкції мостів, як взаємодіє з іншими матеріалами».
Між тим найбільше заважають комунальникам боротися зі снігом та льодом автолюбителі.
Щоправда, хоч і не так масово, як кілька років тому, кияни все ж продовжують скаржитися на нерозчищені тротуари та брудні під’їзди. Ні першого, ні другого в ідеалі не повинно було б бути. Отож, якщо у вас у дворі не прибирають, — треба скаржитися. Спробуйте почати з диспетчерської вашої обслуговуючої організації... Цієї зими, між іншим, контролювати прибирання снігу будуть і інспектори з благоустрою. Їх у столиці працює 40 осіб. Перші протоколи на порушників уже складено. А тим часом у київські травмпункти з розтягненнями та переломами звернулися уже сотні людей, переважно пенсіонерів.