Щоб прорекламувати вітчизняний товар, у Держспоживінспекції й Укоопспілці розгорнули акцію «З турботою про українське». Виробникам пропонують у добровільному порядку маркувати продукцію спеціальною наклейкою (стікером) із зображенням рум’яного яблука-рекордсмена та написом «Це — не apple (в перекладі з англійської — яблуко), це — краще!».
«Наклейку зможе отримати продукція, зроблена українськими виробниками з української сировини», — повідомив на вчорашній прес-конференції в Києві голова Держспоживінспекції Сергій Орєхов.
 Емблема означатиме, що це — натуральний продукт, виготовлений за традиційною рецептурою, що відповідає українським ДСТУ або радянським держстандартам, без шкідливих добавок та дешевих замінників традиційної сировини.
Головна мета проекту «З турботою про українське» — закликати покупця обирати вітчизняний товар, кажуть організатори. «На ціну це не вплине, бо видатки на виготовлення стікера в рамках нашої програми якості бере на себе Укоопспілка», — впевнений голова правління Укоопспілки Владислав Гончаренко. 
Щоправда, право на наклейку матиме тільки той виробник, який зможе сплатити проведення відповідних досліджень своєї продукції в акредитованих лабораторіях і тим самим підтвердити її високу якість.
Уже заявили про бажання одержати стікер деякі молочні і м’ясопереробні підприємства, хочуть бути учасниками проекту кримські виробники макаронів, круп та борошна, а також закарпатські кондитери.
Для початку Укоопспілка надрукувала 50 тисяч «яблучних» стікерів. Як стверджують організатори кампанії, такі наклейки вже завтра можна буде побачити в магазинах. Утім, тільки в провінційних, оскільки передусім акція охопить торговельні підприємства Укоопспілки. «Таких торговельних точок у нас — 10,5 тисячі, але вони — в сільських районах», — пояснив Владислав Гончаренко.
Останнім часом нашому споживачеві доводиться несолодко, визнає Сергій Орєхов. Не випадково щотижня про ситуацію на споживчому ринку Держспоживінспекція доповідає особисто Прем’єр-міністрові Миколі Азарову. Тема настільки актуальна, що може знайти своє відображення в мистецтві. Оголошено конкурс на найкращий сценарій короткометражки та мультфільму про українські харчові продукти, переможцеві обіцяно 5 тисяч гривень. Детальні умови конкурсу опублікують на сайтах Укоопспілки й Держспоживінспекції.
Кілька штрихів до образу нашого виробника днями спробував додати глава Росспоживнагляду, головний санітарний лікар РФ Геннадій Онищенко. Він звинуватив українських сироварів у безконтрольному використанні рослинних замінників молока — зокрема, пальмової олії. Згідно з російськими технічними регламентами, це вже не «чіз». Такий товар треба називати «сирний продукт», нагадав російський чиновник.
Глава української Держспоживінспекції пообіцяв прокоментувати ситуацію пізніше.
— Я особисто знаю генерального санітарного лікаря РФ, він професіонал у своїй роботі, — сказав Сергій Орєхов. — Я не знаю, на підставі яких документів він зробив таку заяву. Сьогодні й російські колеги, і наші українські переймаються цією проблемою, щоб зі слів перевести в документальне підтвердження. Ідуть зараз відбори, тривають лабораторні дослідження — і російської продукції, і нашої, вітчизняної.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.