У цьому переконаний відомий майстер народної творчості з Тернополя Ярослав Осадца, що навчає давнього мистецтва членів обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. «Процес виготовлення дідуха доволі складний, крім того, йому передує чимала підготовча робота: треба виростити злаки, висушити їх, вивчити відповідну літературу. І хоч дідухи беруть свій початок з дохристиянських часів, потім ці традиції переривалися, тому доводиться інформацію про них збирати по крихтах», — каже майстер. Коріння дідуха символізує світ померлих, стовбур — сучасний світ, гілки — рай. А ще це своєрідний календар. Він поділений на чотири частини — чотири пори року. На думку народного майстра, інтерес до різдвяних дідухів з кожним роком зростає. Перед святами їх дедалі частіше купують замість ялинки, плетуть самі. Єдине, що його турбує — аби не надто модернізували цей давній витвір мистецтва.
На виставці-конкурсі, що відкрилася у Тернополі, представлено різноманітні дідухи, шопки, звірята (на знімку), виготовлені руками юних екологів. Директор центру Іван Герц тішиться з того, що двадцятилітня невтомна пропаганда, котра триває відтоді, як у центрі започаткували конкурс «Замість ялинки — зимовий букет», дає результати. Головне — що таке ставлення до довкілля підхоплять і понесуть у доросле життя діти.
Тернопільська область.