Минулого тижня на автомобілескладальному заводі «Єврокар», розташованому під Чопом, було відкрито лакофарбувальний цех. Це ще один етап реалізації проекту загальною вартістю 250 млн. дол. США. З початку заснування у 2001 році підприємство навіть у кризові часи продовжувало розширювати виробничі потужності. Зовсім недавно, у листопаді, запущено цех із зварювального виробництва, обладнаний за найвищими європейськими стандартами, що дало змогу виготовляти на Закарпатті кузови автомобілів.
Генеральний директор ПрАТ «Єврокар» Олексій Ягічев наголосив: «Запуск зварювального та лакофарбувального виробництв дозволить заводу «Єврокар» вийти на повномасштабне промислове складання автомобілів відповідно до європейських стандартів Volkswagen Group. Потенційна потужність цехів дає нам змогу виробляти до 100 тисяч автомобілів протягом року, що виводить підприємство у безперечні лідери галузі».
Заступник голови Закарпатської ОДА Володимир Приходько зазначив, що подія, про яку йдеться, — знакова для промисловості Закарпаття. «Хто міг ще кілька років тому подумати, що матимемо в області справжній автомобільний завод із найкращим у світі устаткуванням? — каже В. Приходько. — А вже сьогодні тут успішно використовують вкладені інвестиції, що свідчить про успішний розвиток навіть за кризових умов».
Що стосується власне лакофарбувального цеху, то директор з виробництва заводу «Єврокар» Ігор Царенко розповів про технічній бік роботи та продемонстрував процес фарбування кузова машини. Незабаром тут використовуватимуть усі 14 фарб, які практикують у світовій автоіндустрії, наразі ж кольорів сім: білий, чорний, червоний, сріблястий, синій, зелений і колір капучино.
Найсучасніша робототехніка дає змогу за мінімальний термін, без зупинки лінії, налаштовуватися на виробництво будь-якого типу кузовів. Три фарбувальні камери і лінії висушування забезпечують високу якість лакофарбувального покриття кузовів.
Володимир Панов, директор компанії «Сезпарксервіс» сказав: «Це дуже важливий етап в історії діяльності «Єврокару». Відтепер завод, а отже, і Закарпаття та Україна можуть іти в ногу зі світовими лідерами автомобілебудування. Водночас це не привід зупинитися в розвитку, ми вже думаємо про майбутнє і про наступні кроки. Треба впроваджувати інновації, щоб не тільки наздоганяти світ, а й випереджати сучасні тенденції». За словами В. Панова, на перспективу розрахований не лише лакофарбувальний цех, а й майбутній індустріальний парк, розташований поруч. Він, як і «Єврокар», входить до групи компаній Атолл Холдинг і дасть змогу виробляти безпосередньо на Закарпатті більшу кількість комплектуючих. І в такий спосіб зробити виробництво самодостатнім, повністю українським.
Василь НИТКА, Ганна ТАРКАНІЙ.
На знімку: процес триває.
Фото Ганни ТАРКАНІЙ.