Столична прокуратура перевірила обґрунтованість тарифів на житлово-комунальні послуги. Цього разу під їхній «приціл» потрапило одразу кілька управляючих компаній в різних районах Києва. Результати проведених перевірок сенсацією, на жаль, не стали. А навпаки, підтвердили занепокоєння мало не всіх громадян: з тарифами на житлово-комунальні послуги «хімічать». У результаті гаманці мешканців спустошуються, а статки керівників жеків (управляючих компаній) зростають прямо пропорційно. І рахунок іде подекуди на десятки мільйонів гривень.
Узятися за перевірку органи прокуратури міста змусили численні звернення громадян. Мешканці кількох житлових будинків скаржилися: встановлені для них тарифи — необґрунтовано високі. І, як з’ясувалося, були абсолютно праві.
— Унаслідок перевірок було виявлено численні порушення, — звітує заступник прокурора міста Києва Максим Могильницький. — Їх можна умовно розділити на три групи. Перша — це умисне завищення тарифів з боку управляючих компаній. Друга категорія порушень — внесення до складових тарифу послуг, які мешканцям не надаються.
Із цього місця — дещо докладніше. Результати перевірок підтверджують народну мудрість: що голіший, то мудріший. Так, в одній із управляючих компаній до площі прибудинкової території було зараховано і земельну ділянку під будинком. Цікаво було б подивитися, як її двірники обслуговують, прибирають з неї листя, сміття, поливають на ній квіти... Смішно! А на це щомісяця мешканці витрачали свої кошти. Нехай ішлося лише про якусь зайву гривню. Та таких споживачів сотні. От вам і ресурс для «тринадцятої зарплати» керівникові управляючої компанії.
Дехто пішов ще далі: завищував кількість працюючих осіб, які начебто займаються обслуговуванням прибудинкової території, завищував кількість вузлових агрегатів, які обслуговуються у житловому будинку, ліфтів і навіть сходових кліток.
Та все-таки найбільші фінансові витрати споживачів припадають на третю категорію порушень. А саме: на непроведення наприкінці опалювального сезону перерахунку за оплачену та реально спожиту мешканцями теплову енергію.
— За методологією, яка до недавнього часу мала місце, після закінчення опалювального сезону кожна управляюча компанія повинна звірити ті рахунки, які направлялися на їхню адресу з боку телпогенеруючої компанії, та відповідно перерахувати на користь населення надмірно сплачені суми. Цього з боку тих управляючих компаній, які перевірялися, зроблено не було. Такі факти у нас було виявлено в Деснянському, Оболонському та Дніпровському районах. За ними порушено кримінальні справи, які нині перебувають у фазі досудового слідства.
Суми таких переплат із кишень споживачів сягають десятків мільйонів гривень за один опалювальний сезон. У чому причина цього? Щоб дати відповідь на це запитання, прокуратура міста ініціювала перевірку так званого посередника між населенням та теплогенеруючими компаніями — КП «ГІОЦ».
У прокуратурі запевняють, що озвучили результати цієї перевірки лише з тією метою, щоб усі керівники управляючих компаній зрозуміли: рано чи пізно буде виявлено всі порушення. І ще раз подумали, чи варто переступати закон.
До речі, за результатами перевірок було порушено кримінальні справи, тринадцять з яких уже передано до суду.