На які лише хитрощі не йдуть нині вітчизняні підприємства, які виготовляють продовольчу продукцію, щоб зайвий раз прорекламувати свої торговельні марки. Цим і скористалися в Інституті споживчих експертиз, де в середині жовтня скликали прес-конференцію і закликали виробників свинини, курятини, напівфабрикатів і ковбас абсолютно безплатно і добровільно пройти перевірку на якість товарів, які випускають. Організатори першого «Незалежного аудита виробників м’яса і м’ясопродуктів» логічно розсудили, що серед м’ясокомбінатів знайдуться сміливці, котрі не побояться відкрити свої двері перед інспекторами. Як підкреслив директор Інституту споживчих експертиз Юрій Чорнобривець, кожний з нас має право знати, що ми купуємо в магазинах і що їмо щодня. Проте в більшості споживачів немає можливості продукцію досліджувати. З одного боку, проект, до якого долучилися майже всі державні контролюючі органи, покликаний надати потенційним покупцям об’єктивну інформацію, з другого — для самих підприємств це можливість підсилити свою репутацію, показати, що вони не бояться подібних перевірок і в такий спосіб подати сигнал споживачам.
«Ми беремо участь у цьому проекті, тому що саме до нас звертаються люди зі скаргами на низьку якість м’яса і м’ясопродуктів. За 9 місяців цього року вилучили понад 25 тонн м’ясопродукції через її невідповідність стандартам якості», — підкреслила Алла Григоренко, начальник управління громадського здоров’я та санітарно-епідеміологічного благополуччя населення МОЗ України.
Потрібно одразу зазначити, що відчинити свої двері перед контролерами поспішили аж ніяк не всі виробники. У підсумку, в аудиті взяли участь лише п’ять досить відомих компаній з Київської, Полтавської, Дніпропетровської, Кіровоградської областей і Криму. Водночас ініціатори добровільних перевірок і в цьому побачили позитив: мовляв, показати свої потужності контролерам, які ознайомилися із санітарними нормами й взяли проби продукції для лабораторних досліджень, погодилися одні з найбільших гравців, які покривають значну частину м’ясного ринку України. Отже, вони упевнені в якості продукції й для споживачів усе не так вже й безнадійно.
В Інституті споживчих експертиз  опрацювали зібрані під час аудита матеріали, уже завтра обіцяють оприлюднити результати. Але й без цього зрозуміло, що і на Миронівському м’ясопереробному заводі, і на «Кременчукм’ясо», куди допустили журналістів, технології дають змогу виготовляти безпечну для покупців продукцію. Там працює система сертифікації; у цехи немає вільного доступу, кожний, хто туди потрапляє, має пройти кілька етапів санобробки.  Сировина проходить лабораторний контроль, що дає можливість не пропустити м’ясо із залишковою кількістю ветеринарних препаратів, антибіотиків і гормонів.  Такий підхід дає надію споживачеві сподіватися на якісну продукцію.
Але є й зворотний бік медалі. На десятках, якщо не сотнях підприємств країни, причетних до виготовлення ковбас і сосисок, на думку експертів, які здійснюють перевірки, здоров’я споживача аж ніяк не на першому місці. Саме тому м’ясопродукти залишаються найнебезпечнішими після риби продовольчими товарами. Про це — у наступних наших публікаціях.