У пониззях Дніпра родовищ нафти начебто немає. Однак херсонці гірко іронізують: у річці незабаром залишиться менше води, ніж нафтопродуктів. І в цьому жарті є значна частка правди — тільки за останні два місяці в акваторії Дніпра під Херсоном місцеві жителі тричі (!) фіксували великі сліди скидання чи то бензинової суміші, чи то залишків дизельного пального у вигляді ланцюжка плям від півметра до метра довжиною і протяжністю від 0,5 до 1,5 кілометра! Останнього разу такий півкілометровий ланцюг «засікли» неподалік Гідропарку, тобто пальне забруднює не тільки воду, а й міську зону відпочинку. Плями течія прибиває просто до піщаних пляжів, а там улітку купаються і дорослі, і дітвора.
Здавалося б, екологам і правоохоронним органам час занепокоїтися і забити на сполох: забруднення загрожує не лише навколишньому середовищу, а й людям. Тим паче, де шукати згубників природи, відомо: великовантажні судна (здебільшого ті, що ходять під іноземними прапорами), котрі заходять у Дніпро з Чорного моря, для зменшення осідання скидають у річку із трюмів баластові води, які дуже часто «розведені» відходами пально-мастильних матеріалів. Такі судна потрібно перевіряти, опитувати команди і призначати експертизи — тільки тоді знайдеться й винуватець екологічного вандалізму. Але складається враження, що пошуки винних якщо й ведуться, то лише «для галочки»: нинішнього року жоден із них так і не постав перед судом.
Наявне якщо не пряме потурання злочинцям, то принаймні очевидні ознаки невиконання своїх прямих посадових обов’язків працівниками відповідних підрозділів міліції і прокуратури. І жодної відповідальності за це у вигляді звільнень або доган за бездіяльність згадані робітнички не понесли.
За такого становища речей наслідки актів екологічного вандалізму змушене «розсьорбувати» підприємство, що не має до винуватців скидань ПММ найменшого стосунку, — Херсонський морський торговельний порт. У разі виявлення плям із порту за сигналом виходить спеціальне судно, що обробляє забруднені ділянки акваторії хімічним сорбентом, і все це «задоволення» коштує недешево. Як повідомили нашому кореспонденту в адміністрації ХМТП, тільки в 2010 році на ліквідацію забруднення вод Дніпра пальним катер підприємства виходив півтора десятки разів, витративши близько 150 кілограмів сорбенту «Екон-1», що коштувало майже 20 тисяч гривень (не рахуючи суми збитку, завданого навколишньому середовищу).
Якби тих, хто зливав баластові води із соляркою у Дніпро, було викрито, з них за допомогою суду портовикам можна було б зажадати відшкодування витрат. А так ці гроші просто «спишуть», і на цьому все закінчиться. Хоча такі збитки й повинні насамперед турбувати правоохоронців: адже морський порт у нас не приватна крамничка, а державне підприємство.
Вл. інф.