Запроваджена херсонськими комунальниками практика перевірок по телефону допікає споживачів до краю. 

Виведені із себе неурочними візитами контролерів із підприємств-постачальників газу, води та світла, багато хто з херсонців вирішив зайняти «кругову оборону»: незваним гостям просто не відчиняють двері. Почасти людей можна зрозуміти — адже під виглядом перевіряльників у житла часом вламуються грабіжники. До того ж бували випадки, коли звільнені контролери займалися вимаганням «штрафів» або виступали прямими навідниками злочинців.

 

Щоб не стирчати марно під дверима й не нариватися на прояви невдоволення споживачів, постачальники води та газу в Херсоні відтепер практикують таку форму контролю, як знімання показань приладів обліку по телефону. Для городян це зручніше, однак зручність виявилася палицею на два кінці: хоча б через те, що зміст слів перекрутила погана чутність, у звітність можуть потрапити (й потрапляють) неправильні дані. Так, на рівному місці раптом виникають борги з оплати, яких насправді немає і ніколи не було. Але щоб це довести, городяни змушені потім вистоювати черги для звірення показань в абонентських службах, нервувати й втрачати дорогоцінний час. Звідси й невдоволення, і скарги до всіх інстанцій.

— У мене самої була ситуація, коли під час звірення показань лічильника контролер «Херсонобленерго» вписала в маршрутний лист три тисячі спожитих кіловатів замість трьохсот. Щоправда, помилку вона виправила при мені й попросила мене вдруге засвідчити виправлення своїм підписом, — ділиться особистим досвідом спілкування із перевіряльником заступник начальника відділу досліджень і розслідувань територіального відділення Антимонопольного комітету України Світлана Карпухіна. — Та й загалом, скарги на дії контролерів до нас надходять постійно, і не тільки з Херсона, а також із Нової Каховки, Цюрупинська. Вважаю, проблема не вирішується тому, що правилами користування електроенергією, газом, водопроводом контроль приладів обліку передбачено, однак сам механізм і головне — час проведень цієї процедури ні законодавчо, ні відомчими нормативними актами «не розписано».

Дивовижно, однак навіть звірення показань приладів обліку по телефону одні постачальники вважають заходом, що сам собою розуміється, а інші — порушенням трудової дисципліни!

— Контролер зобов’язаний особисто перевіряти цілісність пломб і показання лічильника. Якщо він заощаджує час і знімає показання в телефонному режимі, то прошу земляків повідомляти про такі факти в диспетчерську й абонентську служби — ледачих звільнятимемо. З другого боку, без контролю і контролерів теж не обійтися: адже споживча заборгованість за наші послуги вже становить 23 мільйони гривень, — розставив крапки над «і» директор КП «Виробниче управління водоканалізаційного господарства Херсона» Ігор Козаков.

— Відповідно до наших правил, показання приладів обліку слід знімати не рідше одного разу на півріччя. Для цього контролер приходить особисто, і так само особисто раз на рік наші працівники з’являються для інвентаризації устаткування. Однак щомісячне звірення балансу на основі даних, отриманих по телефону, в нас також дозволено, — каже перший заступник голови ВАТ «Херсонгаз» Володимир Крамаренко.

Спантеличені суперечливістю підходів до контролю, пересічні херсонці пропонують: а чому б не делегувати функції перевірки приладів обліку якомусь єдиному контрольному центру? Тоді кожному підприємству не треба було утримувати колосальний штат контролерів (в «Херсонгазі», ВУВКГ і «Херсонобленерго» їхня чисельність наближається загалом до трьохсот осіб), платити за них зарплату та внески до Пенсійного фонду. Та й споживачам було б зручніше раз на місяць пустити в дім одного перевіряльника, ніж пережити три візити контролерів за той самий термін. Однак постачальники послуг ставляться до ідеї швидше скептично. Підприємства, яка надають ці послуги, мають різну форму власності — від комунальної до приватної, та й власники приватних підприємств теж різні. Схоже, що домовитися між собою їм не менш складно, ніж контролерові знайти спільну мову зі споживачем. На жаль...

Мал. Миколи КАПУСТИ.