Херсон — один із небагатьох обласних центрів України, котрий не має свого діючого аеропорту. Його закрили після розвалу СРСР, а великий український концерн, який зобов’язався відродити повітряні ворота краю, так і не виконав своїх зобов’язань — чи то коштів не вистачило, чи то спільної мови із владою бізнесмени не зуміли знайти. Однак нині в аеропорту з’явився довгоочікуваний другий шанс.
Обласна рада і керівництво Херсонської облдержадміністрації мають намір у найкоротший термін завершити його передачу в комунальну власність. А згодом домовлятися про реконструкцію комплексу з реальним, а не віртуальним інвестором — великою транспортною компанією з Німеччини, що вже заявила про готовність вкласти в бізнес-проект стільки, скільки буде потрібно. І навіть те, що йдеться про десятки мільйонів доларів, баварських інвесторів не бентежить. Адже іноземні бізнесмени вважають: аеропорт Херсона можна за кілька років перетворити на дохідне підприємство, що обслуговує міжнародні чартерні й регулярні пасажирські рейси за найбільш затребуваними напрямками.
Перевага Херсонського аеропорту в тім, що він має величезний економічний потенціал, і, завдяки сусідству c морським портом, легко може стати частиною якогось трансконтинентального транспортного «коридору».
Не менш важливо й те, що комплекс зберіг інфраструктуру й заздалегідь заручився правом мати власний пропускний пункт для перевірки пасажирів і вантажів, що прибувають з-за кордону або вирушають туди.
Для організації такого пункту необхідна ціла низка тривалих погоджень із десятками міністерств і відомств, що завершується на рівні уряду. Однак влада Херсонщини давно пройшла цю процедуру, і постановою Кабінету Міністрів України ще в 2008 році при Херсонському аеропорту відкрито пункт пропуску. Сьогодні справа лише за тим, щоб перетворити його з «паперового» на реальний. А до цього, схоже, залишилося не так уже багато часу.
— З подачі херсонських облдержадміністрації та облради вже відбулася зустріч делегації німецьких інвесторів і керівництва Херсонської митниці, на якій обговорювали можливості прискорити повернення «в стрій» аеропорту. Іноземним партнерам ми передали проектні пропозиції про закупівлю устаткування для митного огляду вантажів і пасажирів. Його вартість перевищує два мільйони доларів США, однак нас запевнили: в разі досягнення всіх домовленостей із коштами й устаткуванням проблем не буде. У свою чергу можу сказати, що за наявності грошей і техніки відкриття пропускного пункту в аеропорту відбудеться не більш як за півроку, — каже начальник Херсонської митниці Віталій Булюк.
Єдине, про що щиро шкодують пересічні городяни, місцеві бізнесмени і самі митники, то лише про те, що конкретні кроки з реанімації аеропорту почали робити з таким запізненням. У тому-таки 2008 році влада України не тільки подбала про узаконення роботи пропускного пункту, а й із подачі адміністрації Херсонської митниці за бюджетні гроші виділила дорогу рентгенівську установку для просвічування вантажів і ручної поклажі. Усвідомлюючи, як для держави і краю важливо швидше відновити роботу аеропорту Херсона, керівництво Держмитниці тоді ж додало в штат 14 співробітників саме для обслуговування пропускного пункту. Але через те, що аеропорт в 2008-му не відкрився, рентген-апарат передали Одеському аеропорту, а митників перерозподілили в інші зони відповідальності.
Може, другий шанс для повітряних воріт Херсона все-таки вдасться реалізувати з більшим успіхом?