Голова Верховної Ради України Володимир Литвин відклав підписання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» до усунення неузгодженостей в тексті документа.
Отож В. Литвин підтримав пропозиції Головного юридичного управління апарату Верховної Ради України щодо необхідності усунення розбіжностей у тексті закону, ухваленого парламентом 22 вересня ц. р.
Згідно з листом Головного юридичного управління, 4 листопада ц. р. остання редакція тексту згаданого закону за підписом голови парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації А. Шевченка надійшла до управління для остаточної юридичної експертизи і редакційного опрацювання (ч. 2 ст. 103 Регламенту).
Закон завізовано у Головному юридичному управлінні 7 листопада ц. р. з довідкою, зумовленою його численними юридичними вадами, на які управлінням зверталася увага під час підготовки законопроекту до другого читання.
Аналіз поданого на підпис Голові Верховної Ради України тексту закону свідчить про те, що зміни до ст. 22 Закону України «Про рекламу» щодо встановлення обмежень і заборон реклами тютюнових виробів не узгоджуються зі змінами до ст. 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення», що унормовує аналогічні положення.
Крім того, ч. 3 і ч. 5 ст. 22 Закону України «Про рекламу» в редакції прийнятого Закону не узгоджуються між собою.
За такої ситуації положення закону не відповідають конституційному принципу верховенства права (у частині забезпечення правової визначеності, ясності і недвозначності норм, як складових цього принципу), на необхідності дотримання якого наголошувалося, зокрема, у пропозиціях Президента України до Закону України «Про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України». Це ускладнить реалізацію норм прийнятого закону, зокрема, при встановленні підстав для притягнення до відповідальності за порушення вимог законодавства про рекламу та відповідно при накладенні уповноваженими органами санкцій за вчинені правопорушення.
З урахуванням викладеного вище управління звернулося до В. Литвина з пропозицією направити текст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» до профільного комітету для узгодження положень, що містяться в тексті, та застосування ст. 131 Регламенту Верховної Ради України.
Прес-служба Верховної Ради України.