Вчора на головному залізничному вокзалі станції Львів відкрили меморіальну дошку, приурочену 150-річчю Львівської залізниці. З допомогою театрального дійства залізничники відтворили незабутні для історії Галичини хвилини.

Львівська залізниця бере початок з 4 листопада 1861 року, коли о 14.30 на станцію Львів новозбудованою колією із столиці Австро-Угорської імперії Відня прибув поїзд «Ярослав». Він складався лише з двох вагонів та чотирьох «візків». Залізничну гілку завдовжки 800 кілометрів австрійські інженери збудували за кілька років. Маршрут проліг до Перемишля, а звідси до Львова. Цей відрізок довжиною 100 кілометрів потяг, який в Галичині назвали «залізним конем», долав з швидкістю 20 кілометрів за годину.

Перший поїзд на станціях зустрічали натовпи людей. На той час це було диво техніки. Першими пасажирами стали найзаможніші люди. Це вже пізніше проїзд став доступнішим, з’явилися вагони різних класів.

Австрійська влада під час прокладання залізниці продемонструвала галичанам найвищі стандарти демократії. Всі, чиї земельні ділянки потрапили під залізничну колію, отримали високі на той час компенсації. Навіть за кожне зрізане дерево австріяки з галичанами розплатилися за найвищим прейскурантом.

«Сьогодні Львівська залізниця — це 55 тисяч працівників, 354 станції, 5 дирекцій та 17 переходів на кордонах з Євросоюзом, це майже 4,5 тисячі кілометрів колії, — розповідає начальник залізниці Богдан Піх. — Колією з минулого в майбутнє мчить локомотив Львівської залізниці, щоб забезпечити сучасний рівень перевезень, сервісу і конкурентоспроможності на ринку транспортних послуг».

Найбільший внесок за останні десятиліття в розвиток Львівської залізниці зробив Георгій Кірпа. 

Це був один з найталановитіших державних менеджерів останнього століття, людина державницьких поглядів, яка ніколи і нікому не прислуговувала, завжди залишалась незалежною та сміливою. Він не боявся за своє крісло і при зміні влади не біг з двома букетами квітів до президентської резиденції, він був професіоналом, з яким рахувалася будь-яка влада.

Завдяки Георгію Кірпі Галичина отримала оновлені вокзали, сучасні магістралі. На залізниці завжди були одні з найвищих заробітків у регіоні, люди почувалися незалежними і соціально захищеними. Залізничників у Галичині завжди поважали й шанували.

Георгій Кірпа зумів протистояти натиску олігархічних кланів, які намагалися перетворити залізницю на дійну корову.

На жаль, останніми роками спостерігаються зовсім інші тенденції, коли дехто намагається приватизувати найпривабливіші підприємства залізниці, вичавити з прибуткової галузі надприбутки. 

Залізниця стала для певних промислово-фінансових груп ласим пирогом, який прагнуть розділити між собою зацікавлені особи. Таким крокам олігархічних кланів міг протистояти тільки Георгій Кірпа.

Львів.