Кам’янець-Подільський історичний музей-заповідник — один із кращих серед успішних музейних установ країни. Вперше за свою історію він заробив мільйон гривень. Це цифра на 1 листопада, до кінця року вона ще зростатиме. «Кошти переважно надійшли від відвідувань об’єктів музею туристами та екскурсантами, — каже директор Віктор Травінський. — Звісно, хотілося, щоб до нас приїхав мільйон відвідувачів, але це ще попереду. Для цього й працюємо. На ці кошти утримуємо 32 працівники музею, робимо все, щоб музейні об’єкти були привабливими».
Допомагають і громада та шанувальники старовини з усіх куточків країни. Активно діє програма «Подаруй музею експонат». До фондів надійшло 1482 експонати — на 504 більше, ніж минулого року. Загальна ж їх кількість — 141 612 одиниць. «За рік експонується понад 10,5 тисячі, інші чекають своєї черги, а показати є що, — ділиться пан Травінський. — Один із залів картинної галереї хочемо облаштувати для змінних виставок із фондів музею. Впроваджена з допомогою фахівців з Санкт-Петербурга комплексна автоматизована музейна інформаційна система дасть можливість створити інтернет-каталог, здійснити не тільки облік фондів, а й вести його на різних етапах — планування експозицій, пересування експонатів усередині музею, закупівлі та реставрації експонатів. Чимало музеїв у Росії та Україні вже мають таку програму. Вона дорога, впроваджуватимемо її поступово, хочемо залучити на це й кошти від грантів».
З новинок, якими музей невдовзі порадує туристів, одна з найцікавіших — чудовий оглядовий майданчик у північному дворику Старої фортеці. Невдовзі звідси можна буде милуватися містом-заповідником. Упорядкування дворика, за інформацією заступника директора музею Тетяни Карпової, виконано на 80 відсотків. Наступного року в музею з’явиться й власний брендбук. Його проект, розроблений працівниками відділу маркетингової та екскурсійної діяльності, очікує на затвердження музейною радою. За словами менеджера музею Віктора Годного, це дасть змогу позиціонувати всі об’єкти музею та заклад загалом як цілісний продукт, а отже, й вирізнятися на європейському музейному ринку.