Загальна кількість отриманих Верховною Радою України пропозицій, заяв і скарг громадян за цей період становить 65,5 тис., повідомляють у відділі звернень громадян апарату Верховної Ради України.
З них майже 13 тис. присвячено соціальним питанням, що на 3,3 тис. більше, ніж за аналогічний період минулого року. На думку працівників відділу, це пов’язано з внесенням на розгляд парламенту законопроекту про гарантії держави щодо виконання рішень суду, яким передбачається скасувати законодавчо визначені обсяги соціальних гарантій (знижки за житло і комунальні послуги, розміри грошової винагороди, надбавки до пенсій тощо) працівникам міліції, прокуратури, особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветеранам війни та праці, дітям війни та іншим. Як і раніше, більшість дописувачів звертають увагу на нерозв’язані проблеми у пенсійному забезпеченні, зокрема, питання перерахунку пенсії дітям війни з урахуванням 30-відсоткової надбавки.
Спостерігається також зростання кількості пропозицій, заяв і скарг з питань дотримання законності та правопорядку. Таких документів до парламенту надійшло 24 тис., що майже на 300 більше, ніж протягом 9 місяців минулого року.
Упродовж січня—вересня цього року до 1,8 тис. зросла кількість звернень з питань комунального господарства. Як і раніше, більшість громадян порушують питання щодо порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд, прибудинкових територій, цін на газ, електроенергію, водопостачання тощо.
Загалом у пошті парламенту було порушено понад 66 тис. питань. Зокрема, 36,3% парламентської кореспонденції становлять листи, в яких порушуються проблеми із забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 19,5% — питання соціального захисту, 15,2% — фінансової, податкової та митної політики, 4,8% — діяльності Верховної Ради, Президента та Кабінету Міністрів України, 2,9% — житлової політики, 2,8% — праці та заробітної плати, 2,7% — комунального господарства, 2,6% — аграрної політики і земельних відносин.
Залишаються актуальними питання охорони здоров’я — 1,6 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян; діяльності органів місцевого самоврядування — 741; освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності — 730; сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту — 674; економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва — 672; діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин — 654.
До Верховної Ради України звернулися 20,7 тис. пенсіонерів, 1,2 тис. підприємців, 1,1 тис. безробітних, 740 осіб, які позбавлені волі, 342 працівники бюджетної сфери, 323 служителі релігійних організацій, 251 державний службовець, 114 учнів і студентів, 112 робітників, 47 селян. З-поміж них по захист і допомогу зверталися, переважно, соціально незахищені категорії громадян. Зокрема, отримано 4,1 тис. звернень від інвалідів І—ІІІ груп, 2,4 тис. — дітей війни, 1,8 тис. — осіб, які постраждали від наслідків Чорнобильської катастрофи, 1,5 тис. — ветеранів праці, 1,4 тис. — учасників війни, 1,2 тис. — інвалідів Великої Вітчизняної війни, 1,2 тис. — учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, 881 інвалід війни, 462 учасники бойових дій, 412 багатодітних сімей, 161 одинока мати.
За 9 місяців цього року парламентськими комітетами опрацьовано 16,6 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, депутатськими фракціями та групою — 3,7 тис. У структурних підрозділах апарату Верховної Ради України розглянуто понад 45 тис. звернень громадян, із них 42,1 тис. — працівниками відділу з питань звернень громадян.
Згідно з відповідним розпорядженням Голови Верховної Ради України у приймальні Верховної Ради України відбулося 39 особистих прийомів, на яких побували 475 відвідувачів, від них отримано 467 письмових та 81 усне звернення, в яких порушено 570 питань.
Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій, упродовж дев’яти місяців цього року до народних депутатів України, їх помічників-консультантів звернулися 196,5 тис. виборців, розглянуто 78 тис. письмових звернень, проведено 17,2 тис. особистих прийомів та 15 тис. зустрічей з виборцями.
Звернення громадян, які надходили до Верховної Ради України, розглядалися і надсилалися для вирішення відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування, прокуратури та суду. Пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства вивчалися в парламентських комітетах та депутатських фракціях. Аналітичні матеріали та узагальнення доповідалися керівництву Верховної Ради України, передавалися в комітети, депутатські фракції та народним депутатам України для використання в законотворчій роботі.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.