Після різкого зауваження Президента Міністерство освіти і науки, молоді та спорту в останні місяці активно педалювало підготовку до ІІІ Всеукраїнського з’їзду працівників освіти. Його проведуть 28 жовтня.
Позаду конференції, «круглі столи», на яких, зокрема, обговорено головний документ, що його розглядатимуть на форумі, — проект Національної стратегії розвитку освіти на 2012—2021 роки.
У рамках цієї полеміки йшлося про довкілля, школу і позашкілля; про подальший розвиток чинних сьогодні програм («Шкільний автобус», «Сто відсотків») і нових — превентивне виховання, моніторинг освіти, фізкультура і спорт тощо. Відбулася презентація проекту Етичного кодексу українського вчителя.
Та заходи проводилися в освітньому домі, в якому бракувало гостей. Як і закон про освіту у новій редакції, Національна стратегія розвитку галузі залишилася поза увагою громадськості, зокрема старшокласників і студентів. Молодь та батьків, щоправда, запрошували до дискусії на сайтах, та навряд чи хтось із клерків відстежував думки «чужих», а тим паче враховував їх.
Про неналежне ставлення до більшості учасників навчально-виховного процесу свідчить і кількість делегатів ІІІ з’їзду (34) від громадських і профспілкових організацій. А представників органів управління буде там 134, місцевих держадміністрацій — 40 осіб.
Чи треба дивуватися передз’їздівському авралу, якщо робоча група з підготовки до форуму була створена лише 22 липня
ц. р.? Безумовно, в столиці усі заходи відбувалися на високому рівні — статус організаторів зобов’язував. А в регіонах, у глибинці? Навряд чи дійшли реформаторські ідеї батьків проекту Національної стратегії до вчителя початкової школи, до вихователя дитсадка і методиста. Надто, якщо вони тільки чули про хорошу програму «Сто відсотків», а комп’ютера досі не мають...
Попередній учительський з’їзд ухвалив Національну доктрину розвитку освіти в країні. Про її завершення і виконання не йдеться — вона довготривала, стратегічна. І ось приймуть чергову стратегію. Яка з них буде стратегічніша? Вочевидь, та, що розв’яже руки університетам, допоможе навчати навчатися, готуватиме дітей виживати в диких риночних умовах і сприятиме підвищенню авторитету Вчителя та його зарплати...