Офіційне тлумачення конституційного положення про те, що обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, надав Конституційний Суд України (КС).
КС вирішив, що в аспекті подання (щодо суб’єктів одержання доказів у кримінальній справі в результаті здійснення оперативно-розшукової діяльності) положення Конституції, відповідно до якого обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, слід розуміти так, що обвинувачення у вчиненні злочину не може ґрунтуватися на фактичних даних, одержаних у результаті оперативно-розшукової діяльності уповноваженою на те особою без дотримання конституційних положень або з порушенням порядку, встановленого законом, а також одержаних шляхом вчинення цілеспрямованих дій щодо їх збирання і фіксації із застосуванням заходів, передбачених Законом України «Про оперативно-розшукову діяльність», особою, не уповноваженою на здійснення такої діяльності. Також КС у рішенні, зокрема, зазначив, що оперативно-розшукові заходи можуть проводитися виключно визначеними в Законі України «Про оперативно-розшукову діяльність» державними органами та їхніми посадовими особами, які зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Проведення оперативно-розшукової діяльності громадськими, приватними організаціями та особами, іншими органами чи їхніми підрозділами, крім визначених у частині першій цієї статті, заборонено.