Перший заступник Голови Верховної Ради України Олександр Корнієнко взяв участь у презентації нових підходів до облаштування шкільних просторів, лабораторій і майстерень у закладах загальної середньої та професійної освіти. Захід відбувся 17 квітня 2025 року в Музеї Математики на території ВДНГ.

У презентації взяли участь високопосадовці: представники українського Парламенту, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства цифрової трансформації України, Офісу Президента України, а також керівники й профільні заступники військово-цивільних адміністрацій. Окрім того, були присутні провідні фахівці освітянської спільноти — загалом близько 70 учасників.

Захід був присвячений обговоренню новітніх концепцій та практичних рішень для створення сучасних і комфортних навчальних середовищ. Відбулися офіційні виступи, демонстрація проєктів і живе спілкування між представниками влади та освітянською спільнотою.

Перший віцеспікер Олександр Корнієнко звернув увагу на презентацію важливого освітнього проєкту, спрямованого на облаштування 100 шкіл по всій Україні новими STEM-лабораторіями. За його словами, це простір, де фізика, хімія, інженерні науки, творчість і креативність поєднуються задля того, щоб діти отримали необхідний досвід і мотивацію, зокрема до опанування інженерних дисциплін.

Після прослуховування виступів представників уряду Олександр Корнієнко підтвердив, що освітній напрям України обрано правильно.

Він розповів, що отримав інженерну освіту, і хоч жодного дня не працював за фахом, жодного разу не пожалкував, що вона в нього є. На думку Першого віцеспікера, інженерна освіта відіграє надзвичайно важливу роль у розвитку країни в сучасному світі: вона забезпечує конкурентоспроможність на глобальному ринку, дозволяє прискорити економічне зростання як у воєнний час, так і під час повоєнної відбудови.

Перший заступник Голови українського Парламенту наголосив, що необхідно забезпечити цілісну систему підготовки інженерних кадрів на всіх рівнях, а також продовжувати наповнювати аудиторії сучасним обладнанням. Створення ж нового освітнього простору сприятиме появі майбутніх нобелівських лауреатів.

«Ми не просто оснащуємо STEM-кабінети — ми створюємо простір, де може з’явитися перший український нобелівський лауреат. Серед нас уже зростають майбутні інженери, які відбудовуватимуть найбільший літак «Мрія» і втілюватимуть мрії у життя», — сказав Олександр Корнієнко.

За його словами, без інженерії неможливо виготовити дрони чи РЕБ, нові вакцини чи біоречовини для аграрного сектору. «Будуть інженери, які відбудовуватимуть нашу країну. Це потрібно всім українцям, потрібно нашій економіці», — сказав Олександр Корнієнко.

Він нагадав, що такі країни, як Південна Корея, Японія та Німеччина, завдяки хайтеку та технічному прогресу значно підвищують свій ВВП, і що Україна має всі шанси повторити їхній успіх.

«Маємо зробити освіту швидкою, гнучкою, динамічною, яка буде оперативно реагувати на потреби здобувачів освіти та на потреби країни. Будемо працювати з молоддю — якісніше, системніше», — повідомив Перший віцеспікер.

Завершуючи свій виступ, Олександр Корнієнко закликав до збільшення кількості випускників, які обирають технічну спеціальність: з нинішніх 6 % — щонайменше втричі, до 20 %. Планується залучити до цього процесу всі регіони країни.

«Інженерна освіта — це не просто фах, це хороший фундамент для формування критичного мислення. І саме технології, освіта та хай-тек — наш ключ до подолання викликів і до прориву та масштабування розвитку інженерної справи в Україні», — наголосив він.

При цьому Перший віцеспікер зауважив, що Верховна Рада активно працює над розвитком сфери освіти в Україні. Цього тижня, зокрема, український Парламент прийняв у першому читанні нову редакцію Закону «Про професійну освіту», яка запроваджує сучасні принципи державної політики у сфері професійної освіти. «Усе це — інвестиція в наше майбутнє!», — резюмував Олександр Корнієнко.

Прес-служба Апарату Верховної Ради України