Під час зустрічі презентували техніко–економічне обґрунтування (ТЕО) проєкту концесії поромного термінала порту.

До обговорення долучилися Керівник діяльності IFC в Україні Олена Волошина, Голова Проєктного офісу з питань державно–приватного партнерства «SPILNO» Тарас Бойчук, Старший Інвестиційний Офіцер департаменту IFC з консультування щодо питань державно приватного партнерства у Східній Європі та Центральній Азії Олег Кудашов, Голова державного підприємства «Адміністрація морських портів України» Олександр Семирга тощо. 

«Попри війну, що триває, потенційна концесія терміналів порту Чорноморську вже привертає увагу провідних світових інвесторів портового сектору, які мають довгострокове бачення та хотіли б перетворити концесійні активи на сучасні термінали світового класу. Ми вдячні партнерам, які активно допомагають нам з цим проєктом. Віримо, що залучення приватного сектору та державно приватне партнерство стануть для нас незамінним інструментом», – підкреслила Марина Денисюк.

Концесія має на меті забезпечити оптимізацію використання терміналів і активів порту Чорноморськ. А саме – збільшити використання недостатньо завантажених терміналів і активів порту, підвищити їх операційний потенціал за рахунок доступу до приватного інвестиційного капіталу, досвіду управління приватного сектору та високої комерційної гнучкості.

«Концесійні проєкти щодо Чорноморська потенційно можуть стати одними з перших концесійних конкурсів після початку повномасштабної російської агресії. Вони можуть залучити провідного світового інвестора в портову галузь та стати одними з перших історій успіху, що буде дуже важливим сигналом для ринку.

Європейський Банк реконструкції та розвитку та IFC разом з консультантами проєкту вже підготували техніко–економічне обґрунтування концесії. Найближчим часом ТЕО буде офіційно направлене в Міністерство для проведення внутрішніх та зовнішніх опрацювань та погоджень, які мають завершитись орієнтовно у квітні цього року. За умови успішного погодження, вже цього року Міністерство може оголосити конкурс на відбір концесіонера», – наголосив Андрій Кашуба.

Під час підготовки ТЕО особливу увагу було приділено бюджетній ефективності проєкту, соціальній та екологічній оцінці, збереженню робочих місць та залученню нових інвестицій у розвиток поромного термінала в порту Чорноморськ.

Нагадаємо: процес підготовки до реалізації концесійних проєктів у Чорноморському порту розпочався ще до повномасштабного вторгнення росії. Однак у 2022 році процес було призупинено і відновлено у 2023 році.

Міністерство розвитку громад та територій України у співпраці з IFC та ЄБРР готує 2 концесійні проєкти в порту Чорноморськ. На етапі підготовки до проведення конкурсу вже перебуває проєкт концесії першого та контейнерного термінала в порту Чорноморськ.

За матеріалами Міністерства розвитку громад та територій України.