Для підлітків цей показник значно вищий – 79 % з них проводять в інтернеті понад три години щодня. Така масова присутність дітей у цифровому середовищі вимагає особливої уваги до їхньої безпеки.
Щоб протидіяти кібербулінгу, шахрайству та небажаному контенту, в Україні запрацював «Центр безпечного Інтернету». Ініціативу реалізували громадські організації «Магнолія», «Ла Страда–Україна» та «Докудейз».
Центр працює в трьох напрямах:
• Гаряча лінія StopCrime.
Приймає звернення про матеріали сексуального насильства над дітьми в інтернеті, сприяє їхньому блокуванню, розслідуванню та співпрацює з міжнародною мережею INHOPE. Проєкт StopCrime створено за підтримки Міністерства цифрової трансформації України, Дія.Освіта та Департаменту кіберполіції Національної поліції України для протидії насильству щодо дитини в інтернеті та сприяння розслідуванню таких злочинів.
• Лінія підтримки для дітей та молоді 116111.
Національна гаряча лінія для дітей та молоді надає психологічну та юридичну допомогу дітям, які стали жертвами онлайн–насильства або зіткнулися з іншими інтернет–загрозами.
• Просвітницька діяльність.
Проводить інформаційні кампанії для дітей, батьків, освітян, правоохоронців і всіх, хто хоче знати більше про цифрову гігієну.
Центри безпечного інтернету (Safer Internet Centers) – поширена практика в країнах ЄС та підтримуються в межах мережі Insafe і Стратегії кращого інтернету для дітей. Мінцифра співпрацює з європейськими партнерами, щоб створити безпечний простір для дітей у цифровому середовищі та забезпечити нові можливості захистити права громадян в інтернеті, які доступні в більшості країн ЄС і тепер реалізовані в Україні.
Дізнавайтеся про правила поведінки в мережі на платформі Центр безпечного Інтернету та проходьте інтерактивні симулятори на Дія.Освіта, щоб запобігти діям шахраїв та злочинців.
За матеріалами Міністерства цифрової трансформації України.